fbpx

A Tokajicum Borászat

TOKAJICUM BORHÁZ

Borházunk Tarcalon helyezkedik el, 20 hektáron gazdálkodunk Tarcal és Mád határában elterülő ültetvényeinken. Pincészetünket 2002-ben alapította korábbi tulajdonosa, ekkor épült fel a mediterrán stílusú borház és a modern technológiával felszerelt pince. Jelenlegi tulajdonosunk 2007 óta vezeti borházunkat. Évente 130 000 palack, Tokaj értékeit tükröző bort értékesítünk, melyek elsősorban a belföldi kiskereskedelmi hálózatokon keresztül jutnak el az igényes borfogyasztókhoz.

Nem volt könnyű feladat belépni a piacra évekkel ezelőtt a Tokajicum borokkal, így olyan borokkal jelentünk meg, melyek másoknak nem voltak. Innen indult zászlóshajónknak, a Kedvesnek a története, ami jellegzetes, elegáns papírcsomagolást kapott, és azonnal rendkívül népszerű lett a fogyasztók körében. Ezek után pedig több, sikeres terméket mutattunk be a tokaji borok kedvelőinek. Kezdetben a 3 puttonyos aszút, később a szamorodnit tettük díszdobozba, és mellé csomagoltunk egy kerámia borhűtőt. A 6 puttonyos aszúhoz pedig Sárospatakon készíttettünk libamáj sütőt, amely leginkább Karácsony és Húsvét környékén népszerű a bort ajándékozók körében.

A borászatunk főborásza és szőlészeti vezetője Butella László, aki 16 éves kora óta dolgozik a szőlőben. 3 szőlőben eltöltött év után pincevezetőként helyezkedett el, majd minőségellenőrként folytatta pályafutását, amit főborászként eltöltött évei követtek Tokaj-Hegyalja több borászatnál. Borászatunk és szőlészetünk munkáját 3 éve irányítja.

Filozófiánk a jelen lehetőségeit kihasználva a múlt értékeire támaszkodva a jövő felé tekintő borokat készíteni. Mindig kísérletezünk, törekszünk a megújulásra. Technológiánk csiszolása, ültetvényeink korszerű művelése, boraink letisztultsága, kiemelkedő minősége, egyedi megjelenése fontos célunk.

A BIRTOK

A 20 hektáros szőlőbirtok páratlan helyen terül el. Panorámáját a tokaji Kopasz-hegy Tarcalt érintő, déli fekvésű nyúlványa teszi pazarrá. A ma is szőlőtáblákkal övezett birtok – levéltári források szerint – hajdanán az Andrássy grófok birtoka volt. Szőlőterületeik kivétel nélkül első osztályú, híres történelmi dűlőkben találhatóak. Tarcal határában a Perőcz, Czeke, Feketehegy, Királygát, Mandulás. Mád határában a Betsek, Hold-völgy, Danczka. Tállya határában a Bojta, Rátkán pedig a Holdvölgy dűlőkön.

Az ültetvények nagy része negyvenéves vagy még öregebb. Az öreg tőkékhez főborászunk kifejezetten ragaszkodik, mert önmagukat hozamkorlátozzák és főleg, mert ezek a nagy beltartalmú, ásványos borok forrásai. A szétszórt elhelyezkedés előnye, hogy a változatos talaj és fekvés lehetőséget ad a kísérletezésre, mert ugyanazon szőlőfajták egészen más arcukat mutatják más-más adottságú dűlőkből szüretelve.

Területeink nagy részén 2009-ben rekonstrukciót hajtottunk végre, mely által ültetvényeink megszépültek, visszanyerték régi ragyogásukat. 2010-2011-ben a Perőcz, Királygát és Holdvölgy dűlőkön új telepítéseket finanszíroztunk, az elmúlt években pedig a Mandulás és Betsek dűlők területén telepítettünk. A telepítéseket a jövőben is folytatjuk.

Kiemelten fontosnak tartjuk az ültetvények fenntarthatóságát, azért hogy minden évben egészséges alapanyagot szüretelhessünk. Tudatos gazdálkodásunk célja a portfóliónk számára ideális szőlő biztosítása.

BORAINK

A tarcali és mádi dűlők eltérő klimatikus és talaj adottságait kihasználva, különböző stílusú dűlőszelektált és birtokválogatás ásványos furmintok adják száraz borválasztékunk gerincét, ami mellett nagy hangsúlyt fektetünk a késői szüretelésű desszertborainkra. A szortiment csúcsát továbbra is az aszúk képezik. Furmint, Hárslevelű, Sárgamuskotály, Zéta fajták adják boraink alapanyagát. Befektetett munkánk gyümölcse mások számára is megmutatkozott az elmúlt években, büszkék vagyunk a nemzetközi és hazai borversenyeken elért nagyszerű eredményekre.

webáruház | vorosfeher.hu

ELÉRHETŐSÉGEK

Telefon | +36 30 277 5055 | Lénárt Ágnes
E-mail | lenart.agnes@tokajicum.hu

tokajicum.hu | vorosfeher.hu

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel időszakos hírlevelünkre és értesülj első kézből új borainkról, kedvezményeinkről és eseményeinkről.
Elmúltam 18 éves. Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót. Hozzájárulok ahhoz, hogy személyre szabott ajánlatokkal és tartalmakkal keressetek meg a jövőben.
hu_HUHungarian

Az vorosfeher.hu webáruház elkötelezett a kultúrált italfogyasztás mellett. Szeszesitalaink fogyasztását 18 éven aluliak számára nem ajánljuk.

Kérjük erősítse meg életkorát!